Kérjük, jelentkezz be a weboldal eléréséhez.
← Irány a(z) RENTBOX – Könyvek
A jelen Általános szerződési feltételek célja a részletes tájékoztatás a RENTBOX Kft. és vele üzleti kapcsolatba lépő ügyfél részére. Kérjük, figyelmesen olvasd el a feltételeket!
Név: | RENTBOX Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság | |
Székhely: | 2022 Tahitótfalu, Almásy László utca 1/4. | |
Képviselő neve: | Kállai Péter ügyvezető | |
Adószám: | 27126949-2-13 | |
Cégjegyzékszám: | 13-09-202883 | |
E-mail cím: | info@rentbox.hu | |
Bejegyző bíróság: | Pest Megyei Bíróság, mint Cégbíróság | |
Számlavezető pénzintézet: | OTP Bank Zrt. | |
Pénzforgalmi jelzőszám: | 11742087-24274926 |
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a RENTBOX Kft., mint a konyvek.rentbox.hu Internetes Könyváruház üzemeltetője; (a továbbiakban: Szolgáltató) és Önnek, mint a RENTBOX Kft. – konyvek.rentbox.hu Internetes Könyváruház által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő megrendelőnek (továbbiakban: Vevő vagy úgyis mint Ön) a jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Vevő v. Ön a továbbiakban együttesen: Felek). A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a konyvek.rentbox.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: RENTBOX Kft. – konyvek.rentbox.hu Internetes Könyváruház) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A RENTBOX Kft. – konyvek.rentbox.hu Internetes Könyváruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.) valamint a Ptk. szabályozza.
A Kosár segítségével indíthatja el a vásárlás folyamatát. Minden keresés-, ajánló-, lista- vagy áruoldalon az áruk mellett/alatt egy kosár ikont talál, amelyre kattintva a Kosarába teheti az adott árut.
A Kosár több különböző árut is tartalmazhat, a mennyiség megváltoztatásával akár ugyanabból az áruból többet is vásárolhat, valamint ki is veheti a kosarából azokat, melyeket nem kíván megvásárolni.
Amennyiben tőlünk vagy valamelyik partnerünktől egy konyvek.rentbox.hu webáruházban beváltható kupont kap, akkor a kuponkódot a kosár oldalon lehet érvényesíteni, a kosár tartalma alatt. A kuponkód beírása után a „Kupon beváltása” gombra kattintva a fizetendő végösszeg módosul a kupon összegével vagy kedvezmény mértékével. A kupon beírásakor fontos a kis- és nagybetű, valamint a kötőjel megadása úgy, ahogy a kuponkódban is szerepel. A kuponkódot célszerű másolással beilleszteni a megadott mezőbe, ekkor figyeljen, hogy se a kuponkód elé, se a kuponkód mögé ne másoljon szóközt.
Néhány kuponból egyszerre több is beváltható (ez mindig szerepel a kapott kupon leírásában), ilyenkor pl. a megrendelés végösszegétől függően fogad el több kupont a rendszer.
Amennyiben először vásárol a konyvek.rentbox.hu-n, egyszerűen a „Regisztráció” gombra kell kattintania. Ha már regisztrált vásárlónk az e-mai címe és jelszava megadásával azonosíthatja magát.
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy az antikvár áruk esetében azok beszerzése és vevő részére való leszállítása bizonyos körülményektől függhet (pl: külső partnernél már nem található meg adott kiadvány, sérült adott kiadvány), ezért előfordulhat, hogy a webáruház rendelést illetve a rendelésben szereplő valamennyi tételt nem tudja teljesíteni.
Tudomásul veszem, hogy a RENTBOX Kft. (2022 Tahitótfalu, Almásy László utca 1/4.) adatkezelő által a konyvek.rentbox.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: [név, e-mail, ország, megye, város, irányítószám, cím]
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff
Vásárlásáról minden esetben visszaigazoló e-mailt küld Önnek a konyvek.rentbox.hu, melyet a rendelését követően automatikusan küldünk ki az Ön által megadott címre a rendelés részletes adataival. (amennyiben e-mailünket nem kapja meg a megrendelést követő 30 percen belül, kérjük ellenőrizze levelező rendszerének spam mappáját vagy hogy e-mail címét helyesen adta-e meg.) Ez a visszaigazoló email üzenet kizárólag a megrendelés a RENTBOX Kft.-hez történt beérkezését és sikeres rögzítését nyugtázza. A szerződés Ön és a RENTBOX Kft. között akkor jön létre, amikor a RENTBOX Kft. a szállítással kapcsolatban vagy az átvétellel kapcsolatban külön üzenetben értesíti. Ön és az Áruház között jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés, magyar nyelven létrejött, írásba foglalt szerződésnek minősül, amelyet az Áruház iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
A RENTBOX Kft. mindent megtesz annak érdekében, hogy a webáruházban a mindenkori helyes adatok kerüljenek feltüntetésre. Amennyiben ennek ellenére téves adat, hibás ár kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. az áru közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor a RENTBOX Kft. nem köteles az árut a tévesen feltüntetett áron szállítani. A RENTBOX Kft. nem felelős a webáruházban közzétett árazási vagy egyéb hibákért és az ezekből esetlegesen eredő bármilyen kárért és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére, azok teljesítésének megtagadására. A megrendelés elküldése előtt mindvégig lehetőség van az esetleges adatbeviteli hibák azonosítására és kijavítására. A pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősséget nem vállalunk. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
RENTBOX Kft.. tájékoztatja Önt, hogy a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény (Kult. tv.) 72/C §; 72/E § valamint 72/F §-a alapján 2024. október 1-től a Magyarországon első alkalommal megjelenő könyvekre 365 napon át az adott kiadványon feltüntetett fogyasztó ár 10 %-át meg nem haladó kedvezmény biztosítható csak.
Webáruházunkban elérhető árukkal kapcsolatban értékelést/véleményt kizárólag regisztrált és adott árut ténylegesen megvásárló vagy használó vásárlók tehetnek közzé a weboldalon.
Annak érdekében, hogy a fenti követelményeknek megfelelő vélemény jelenhessen meg adott regisztrált vásárló által átvett rendelések listája alapján biztosítjuk. Amennyiben a vásárló adott áru tekintetében él a Korm. rendelet 20. §-a szerinti elállási jogával értékelése automatikusan törlésre kerül.
Tájékoztatjuk, hogy az áru találati lista oldalán fizetett hirdetések nem találhatók.
Webáruházunkban az áruk mellett feltüntetett ár a bolti ár. Ebből kerül levonásra a kedvezmény.
A kuponkódot a kosár oldalon a kosár tartalma alatt, a pénztár oldalon az oldal címe alatt lehet érvényesíteni.
A kuponkód beírása után a „Kupon beváltása” gombra kattintva a fizetendő végösszeg módosul a kupon összegével vagy kedvezmény mértékével.
A százalék kedvezményt biztosító kuponkódok használata a könyvek kedvezmény nélküli árát csökkenti, más kedvezménnyel és kuponnal nem vonható össze.
A kupon beírásakor fontos a kis- és nagybetű, valamint a kötőjel megadása úgy, ahogy a kuponkódban is szerepel. A kuponkódot célszerű másolással beilleszteni a megadott mezőbe, ekkor figyeljen, hogy se a kuponkód elé, se a kuponkód mögé ne másoljon szóközt.
Néhány kuponból egyszerre több is beváltható (ez mindig szerepel a kapott kupon leírásában), ilyenkor pl. a megrendelés végösszegétől függően fogad el több kupont a rendszer.
További információkat talál a kupon beváltással kapcsolatban ide kattintva.
A fizetés bármely bank által kibocsátott VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro és JCB kártya használatával lehetséges.
Felhívjuk figyelmét, hogy egyes bankok korlátozhatják a bankkártyákkal végrahajtható tranzakciók körét.
Bankkártyás fizetést választva a rendelés utolsó lépéseként az alábbi mezőket kell kitöltenie:
bankkártyaszám a kártya előlapján található
név a kártyán szereplő név
lejárati dátum (év és hónap) a kártya előlapján található
ellenőrző szám utolsó 3 jegye a kártya hátoldalán található
Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor a feldolgozást már aznap megkezdjük. Megrendelését nyomon követheti a konyvek.rentbox.hu oldalon bejelentkezést követően a „Kövesd a rendelésed” menüpont alatt, valamint e-mailben tájékoztatást küldünk, ha megrendelését feldolgoztuk. Felhívjuk figyelmét, hogy a megrendelések nem minden esetben az adott cím készletéből kerülnek kiszolgálásra, hanem online raktárunkból küldjük ki, így személyes átvétel esetén a szállítási idő 2-6 munkanap is lehet.
Személyes átvétel esetén nem számítunk fel kiszállítási költséget.
Az átvétel helyszínéül kiválasztott címet a megrendelés során lehet megjelölni.
Az átvétel időpontjáról kollegáink minden esetben értesítik az Ön által megadott elérhetőségeken.
Megrendelése 7 napig vehető át a címen. Amennyiben nem tudja ezalatt átvenni, kérjük jelezze ügyfélszolgálatunknak ide kattintva.
A személyes átvétel menete
A személyes átvétel minél gyorsabb lebonyolítása érdekében kérjük, hogy lehetőség szerint jegyezzék fel a rendelés azonosító számát.
Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor a feldolgozást már aznap megkezdjük. Megrendelését nyomon követheti a konyvek.rentbox.hu oldalon bejelentkezést követően a „Kövesd a rendelésed” menüpont alatt, valamint e-mailben tájékoztatást küldünk, ha megrendelését feldolgoztuk.
A helyszínen készpénzes és bankkártyás fizetési mód elérhető, de ezek pontonként eltérőek lehetnek. Utalvánnyal nincs lehetőség fizetni.
Díjszabás:
Postán maradó (max.30 kg.) csomagpont (max.20 kg.), csomagautomata (max 20 kg.)
5.000 Ft alatti rendelési összeg esetén: 1549 Ft
5.000 Ft és 9.999 Ft közötti rendelési összeg esetén: 1349 Ft
10.000 Ft és 14.999 Ft közötti rendelési összeg esetén: 1049 Ft
15.000 Ft feletti rendelési összeg esetén ingyenes
Amennyiben előrendelhető árut tartalmaz rendelése, és több csomagban kéri a szállítását, úgy minden egyes csomagra szállítási költség kerül felszámításra. Abban az esetben, ha a rendelés értéke meghaladja a 13.000 Ft-ot, akkor az első csomag kiszállítása ingyenes, minden további csomagra értéktől függően felszámításra kerül a kiszállítási díj.
Csomagautomatákban az őrzési idő 2 munkanap, PostaPontokon 5 munkanap – ez időn belül bármikor érte mehet. Amennyiben nem tudja ezalatt átvenni, kérjük jelezze ügyfélszolgálatunknak ide kattintva.
Országszerte 3100 átvételi ponton biztosítjuk a kényelmes és gondtalan csomagátvételt. A munkából hazamenet, későn este vagy korán reggel, hétvégén vagy a nap közepén, amikor és ahogy kényelmes.
Több mint 2600 postai PostaPont, 210 Coop PostaPont, 195 MOL PostaPont, 51 Csomagautomata, 3 Media Markt és 1 Trendmaker áll kiterjedt csomaghálózatunk szolgálatában.
További információkat talál az MPL házhozszálítással és a PostaPont átvétellel kapcsolatban ide kattintva.
Kérje rendelését FOXPOST csomagautomatába és nem kell egész nap a futárra várnia. A folyamatosan bővülő Foxpost hálózat csomagautomatái a nap 24 órájában könnyen hozzáférhetőek az ország számos pontján, beltéren és kültéren egyaránt.
Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor a feldolgozást már aznap megkezdjük és megrendelése akár 1 munkanap alatt kiszállításra kerül.
Díjszabás:
(max.15 kg.)
5.000 Ft alatti rendelési összeg esetén: 1299 Ft
5.000 Ft és 9.999 Ft közötti rendelési összeg esetén: 1099 Ft
10.000 Ft és 14.999 Ft közötti rendelési összeg esetén: 799 Ft
15.000 Ft feletti rendelési összeg esetén ingyenes
Rendelés és csomag nyomonkövetése:
Megrendelését nyomon követheti a konyvek.rentbox.hu oldalon bejelentkezést követően a „Kövesd a rendelésed” menüpont alatt, valamint e-mailben tájékoztatást küldünk, ha megrendelését feldolgoztuk.
Csomagját nyomon követheti a https://www.foxpost.hu/csomagkovetes/ oldalon a csomagszám megadásával, vagy a Foxpost applikációban.
Felhívjuk figyelmét, hogy rendszerünk csak magyar mobiltelefonszámokat fogad el.
Rendelés értesítő:
Amennyiben a rendelés megérkezik az automatába, az átvételhez szükséges egyedi kódot e-mailben, illetve Viberen, vagy SMS-ben kapja meg.
Fizetés:
Az automatáknál csak bankkártyával tud fizetni, illetve FOXPOST applikáció használata esetén SimplePayen keresztül. Utalvánnyal történő fizetésre nincs lehetőség.
A csomag átvételére 4 napig van lehetősége.
Amennyiben előrendelhető terméket tartalmaz rendelése és több csomagban kéri a szállítását, úgy minden egyes csomagra szállítási költség kerül felszámításra.
További információkat talál a Foxpost csomag átvétellel kapcsolatban ide kattintva.
Belföldre az MPL futárszolgálattal szállítjuk ki a megrendelt árukat.
Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor a feldolgozást már aznap megkezdjük. Megrendelését nyomon követheti a konyvek.rentbox.hu oldalon bejelentkezést követően a „Kövesd a rendelésed” menüpont alatt, valamint e-mailben tájékoztatást küldünk, ha megrendelését feldolgoztuk.
A futárszolgálat készpénzt és bankkártyát fogad el.
Szállítási díjak
15.000 Ft alatti rendelési összeg esetén: 1900 Ft
15.000 Ft feletti rendelési összeg esetén a kiszállítás ingyenes
Amennyiben előrendelhető árukat tartalmaz rendelése, és több csomagban kéri a szállítását, úgy minden egyes csomagra szállítási költség kerül felszámításra.
Csomagról információ kérése:
https://www.posta.hu/nyomkovetes/nyitooldal
További információkat talál az MPL házhozszálítással és a PostaPont átvétellel kapcsolatban ide kattintva.
Belföldre az Express One futárszolgálattal szállítjuk ki a megrendelt árukat.
Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor a feldolgozást már aznap megkezdjük. Megrendelését nyomon követheti a konyvek.rentbox.hu oldalon bejelentkezést követően a „Kövesd a rendelésed” menüpont alatt, valamint e-mailben tájékoztatást küldünk, ha megrendelését feldolgoztuk.
A futárszolgálat készpénzt és bankkártyát fogad el.
Szállítási díjak
15.000 Ft alatti rendelési összeg esetén: 1900 Ft
15.000 Ft feletti rendelési összeg esetén a kiszállítás ingyenes
Amennyiben előrendelhető árukat tartalmaz rendelése, és több csomagban kéri a szállítását, úgy minden egyes csomagra szállítási költség kerül felszámításra.
Csomagról információ kérése:
https://expressone.hu/csomagkovetes
További információkat talál az Express One házhozszálítással és a PostaPont átvétellel kapcsolatban ide kattintva.
Amennyiben kosara eKönyvet is tartalmaz, akkor csak bankkártyás vagy PayPal fizetési módok közül választhat, függetlenül attól, hogy a kosara az eKönyvön kívül tartalmaz-e más árut.
A megrendeléséről kap egy visszaigazoló emailt, amely a tartalmazza a következő mondatot: Megrendelt eKönyvet a következőképpen tudja letölteni: lépjen be a konyvek.rentbox.hu webáruházba az e-mail címével és jelszavával, kattintson a korábbi rendelésekre, a rendelések között kattintson a visszaigazoló emailben szereplő rendelés azonosítóra, majd a rendelésen belül válassza ki az egyik eKönyv letöltési linket.
Ekönyvekre nem vonatkozik az elállási jog!
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy a Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének m) pontja értelmében Ekönyvekre (nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom) nem vonatkozik az elállási jog. Ön az E-könyv megrendelés leadásával, kifejezett, előzetes beleegyezését adja ahhoz, hogy a megrendelés leadását követően teljesítést haladéktalanul megkezdjük és tudomásul veszi, hogy teljesítés megkezdését követően Ön elveszíti a Korm. rend. 20 §-a szerinti elállási jogát, amennyiben az Ön fenti tudomásul vételéről szóló visszaigazolást megküldtük az Ön részére. Kérjük, vásárlás előtt győződjön meg arról, hogy olvasójához megfelelő formátumot választott-e!
A vevő elektronikus könyv vásárlása esetén hozzájárul, hogy neve, illetve a vásárlás tranzakció száma belekerüljön az általa vásárolt e-könyvekbe a könyv második oldalán láthatóan, illetve kódolt formában is.
Felhívjuk figyelmét, hogy a webáruház „Megrendelések” menüpontjában három évre visszamenőleg jelenítjük meg az Ön által leadott megrendeléseket.
Kivételt képeznek a digitális termékeket tartalmazó megrendelések, melyek a hozzá tartozó letöltésekkel, illetve elérésekkel együtt korlátlan ideig rendelkezésre állnak.
Az eHangoskönyvek meghallgatása az interneten keresztül történik, nem adathordozón vagy letölthető hangfile formájában jut el a vásárlóhoz.
Amennyiben kosara eHangoskönyvet is tartalmaz, akkor csak bankkártyás vagy PayPal fizetési módok közül választhat, függetlenül attól, hogy a kosara az eHangoskönyvön kívül tartalmaz-e más árut.
A megrendelt eHangoskönyv a megrendelés befejezése után néhány perccel hozzáférhetővé válik. Meghallgathatja a Megrendelések menüpontban a Megvásárolt digitális áruk között, vagy az adott áru oldalán a Meghallgatom gombra kattintva a beépített lejátszó segítségével. Amennyiben nincs bejelentkezve, kérjük, jelentkezzen be a konyvek.rentbox.hu oldalra felhasználónevével és jelszavával.
eHangoskönyvekre nem vonatkozik az elállási jog!
Ön az eHangoskönyv megrendelés leadásával, kifejezett, előzetes beleegyezését adja ahhoz, hogy a megrendelés leadását követően teljesítést haladéktalanul megkezdjük és tudomásul veszi, hogy teljesítés megkezdését követően Ön elveszíti a Korm. rend. 20 §-a szerinti elállási jogát, amennyiben az Ön fenti tudomásul vételéről szóló visszaigazolást megküldtük az Ön részére.
A konyvek.rentbox.hu a Billingo Technologies Zrt. elektronikus számlázási szolgáltatását használja. Számláit papír alapú számla helyett elektronikus formában kapja, melyet megrendelése feldolgozásakor a csomagja elkészültével egy időben állítunk ki és küldünk el a megadott e-mail címre.
Az elektronikus számláról további információt talál ide kattintva.
Felhívjuk figyelmét, amennyiben a számlázási adatoknál a Cégnév mező kitöltésre kerül, akkor a számlán csak az jelenik meg.
Hamarosan…
Elállási/felmondási tájékoztató
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi, több áru szolgáltatása esetén, attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó árut átveszi. Ön az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
RENTBOX Kft.
2022 Tahitótfalu, Almásy László utca 1/4.
Telefon: +36-30-970-8080
e-mail: info@rentbox.hu.
Elállási/felmondási nyilatkozatmintát itt érheti el.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/ felmondási nyilatkozatát. Ön nem gyakorolhatja fentiek szerint elállási/felmondási jogát a 45/2014 (II.26) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 29. § (1) bek. –ben meghatározott esetekben, így különösen a lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a vevő a csomagolást felbontotta.
Ha Ön eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut. Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Ekönyvekre és eHangoskönyvekre nem vonatkozik az elállási jog!
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy a Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének m) pontja értelmében eKönyvekre és eHangoskönyvekre (nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom) nem vonatkozik az elállási jog. Ön az E-könyv megrendelés leadásával, kifejezett, előzetes beleegyezését adja ahhoz, hogy a megrendelés leadását követően teljesítést haladéktalanul megkezdjük és tudomásul veszi, hogy teljesítés megkezdését követően Ön elveszíti a Korm. rend. 20 §-a szerinti elállási jogát, amennyiben az Ön fenti tudomásul vételéről szóló visszaigazolást megküldtük az Ön részére.
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy a Korm.rendelet 29. § (1) bek. c.) pontja alapján a személyes üzenetet tartalmazó ún. „Kísérőkártyákra” nem vonatkozik az elállási jog, ezen termékek díját elállás esetén sem fizetjük vissza.
a.) Kellékszavatosság (áru adásvétel esetén)
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön hibás teljesítésünk esetén velünk szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv valamint a 373/2021 (VI.30) Korm. rendelet szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt a kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha kijavítás vagy a kicserélés lehetetlen vagy az aránytalan többletköltséget eredményezne a számunkra, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
Önnek az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében rendelkezésünkre kell bocsátania. Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Társaságunk költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
Ön akkor jogosult az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
– nem végeztük el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégeztük azt, de részben vagy egészben nem teljesítettük az alábbi feltételeket:
– saját költségünkre kell biztosítani a kicserélt áru visszavételét
– ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztünk, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
– ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy megkíséreltük az áru szerződésszerűvé tételét;
– a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
– nem vállaltuk az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy észszerű határidőn belül vagy az Önnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Amennyiben Ön hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, úgy bennünket terhel annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Ön az adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági jogát Társaságuknak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Amennyiben Ön az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
– Önnek Társaságunk költségére vissza kell küldenie számunkra az érintett árut; és
– a Társaságunknak haladéktalanul vissza kell térítenie az Ön részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön Társaságunkkal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Társaságunk nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
b.) Kellékszavatosság (digitális tartalom szolgáltatása vagy digitális szolgáltatás nyújtása esetén)
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön hibás teljesítésünk esetén velünk szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv valamint a 373/2021 (VI.30) Korm. rendelet szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt a kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést. A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén Társaságunk az Ön számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel kötelesek vagyunk a teljesítést a hiba Ön általi közlésétől számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni.
A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően a Társaságunk megválaszthatja a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tételének módját.
Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Társaságunk költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
Ön akkor jogosult az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni vagy a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést megszüntetni, ha
– a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az a Társaságunknak aránytalan többletköltséget eredményezne;
– fenti pont szerinti kötelezettségünknek nem tettünk eleget;
– ismételten teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy megkíséreltük az áru szerződésszerűvé tételét;
– a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
– nem vállaltuk a szolgáltatás szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy az Önnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a szolgáltatást szerződésszerűvé tenni.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik az Önnek szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint az Ön részére ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével.
Ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, az ellenszolgáltatás arányos leszállításának arra az időtartamra kell vonatkoznia, amely időtartam alatt a szolgáltatás nem volt szerződésszerű.
Amennyiben Ön hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, úgy bennünket terhel annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön Társaságunkkal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a Társaságunk felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
– két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
– két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.
c.) Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön- választása szerint az a.) pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt a termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a vevő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt a gyártóval szemben kell érvényesíteni.
d.) Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendelet (továbbiakban: jótállási Korm.rendelet) 1. sz. mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettségünk áll fenn.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállási Korm.rendelet alapján Ön kijavítást vagy kicserélést kérhet.
A Jótállási Korm. rendelet jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik Ön nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, kötelesek vagyunk az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény az Ön részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – az Ön eltérő rendelkezése hiányában – kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, kötelesek vagyunk az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.
A jótállás időtartama:
a.) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b.) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c.) 250 000 forint eladási ár felett három év
Mikor mentesülünk a jótállási kötelezettsége alól? Jótállási kötelezettség alól csak abban az esetben mentesülünk, ha bizonyítjuk, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az a.; b. és c.) pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik
A jótállásból eredő jogok jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó/vevő általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy fogyasztó/vevő rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó/vevő bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. Az Eladó önkéntes jótállási vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó/vevő jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy a jótállási Korm.rendelet hatálya alá eső terméket webáruházunk nem forgalmaz, ebből kifolyólag a webáruházban megvásárolható árukra kötelező jótállás nincs.
Panaszkezelés
Ön a vásárlás során esetlegesen felmerülő panaszait az „Kapcsolat” bekezdés alatt szereplő elérhetőségek valamelyikén teheti meg. Panaszkezelésünk minden esetben térítésmentes.
1. ) Szóbeli panasz
A szóbeli panaszát haladéktalanul megvizsgáljuk és lehetőség szerint azonnal orvosoljuk. Amennyiben Ön a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy a panaszáról jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak tartalmát egyeztetjük és jóváhagyatjuk Önnel. A jegyzőkönyv másolati példányát átadjuk Önnek. A panaszt annak beérkezését követően megvizsgáljuk és a panasszal kapcsolatos álláspontunkról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küldünk. Telefonon tett panaszáról készült beszélgetést minőségbiztosítási okokból rögzítjük és hatályos magyar és európai uniós jogszabályokban meghatározott ideig tároljuk. Önnek joga van a hangfelvétel kiadását kérni Társaságunktól, amelyet az erre irányuló kérelem beérkezését követő 30 napon belül teljesítünk. A telefonhívások azonosítására a hívásindítás időpontja szolgál. A panaszról készült jegyzőkönyv a következők adatokat tartalmazza:
a) az Ön neve;
b) az Ön lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe;
c) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
d) az Ön panaszának részletes leírása
e) az Ön által vásárolt termék cikkszáma vagy egyéb termék beazonosításra alkalmas azonosító
g) a jegyzőkönyvet felvevő személy és az Ön aláírása (utóbbi formai elem személyesen közölt szóbeli panasz esetén elvárt);
2.) Írásbeli panasz
Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően megvizsgáljuk és vizsgálat eredményéről Önnek a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küldünk. Igény esetén a vizsgálat eredményéről Önt elektronikus úton értesítjük.
A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján vizsgáljuk ki, utasítjuk el, vagy orvosoljuk.
A válaszlevélben kitérünk a panasz teljeskörű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A tájékoztatásunkat egyértelmű, közérthető indokolással látjuk el, melynek során egyszerű nyelvezetet használunk, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. Törekszünk arra, hogy válaszlevelünkben Ön valamennyi kifogására érdemi választ adjunk.
3.) Adatkezelés és panasznyilvántartás
A panaszkezelés során következő adatokat kérhetjük el Öntől:
A panaszkezelés során benyújtott adatait az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeljük.
Az írásbeli panaszokat beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is továbbá az azokra adott válaszokat öt évig archiváljuk. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) leselejtezzük.
A panasznyilvántartásban rögzített személyes adatokat kizárólag a panaszügyek regisztrálásának és a panaszügyek elbírálásának céljából használjuk fel.
4.) Jogorvoslat
Amennyiben panaszát teljes vagy részlegesen elutasítjuk, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy a lakóhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi szervhez (vármegyei kormányhivatal, Budapesten Budapest Főváros Kormányhivatala), békéltető testülethez illetve bírósághoz fordulhat.
Fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljárótermészetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történőindokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás). A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson. Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest
Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy
vármegye, Tolna vármegye
Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves
vármegye, Nógrád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun
vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom
vármegye, Veszprém vármegye
Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye,
Vas vármegye, Zala vármegye
Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,
Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: hbmbekeltetes.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye
Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: panaszrendezes.hu
A fogyasztóvédelmi szervek listáját itt találja meg: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
Bíróság: Az ügyre hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság (http://www.birosag.hu)
A 524/2013/EU rendelet 14. cikke alapján Önnek lehetősége van továbbá, hogy a https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU címen elérhető online vitarendezési platformon az interneten vásárolt termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos jogvitáit, bírósági út igénybevétele nélkül rendezze.
Hamarosan…
Jelen ÁSZF-t nyomtatható verzióban itt érheti el.
Hatályos visszavonásig és/vagy módosításáig. Rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni, korábbi szerződésekre a hatályba lépést megelőző általános szerződési feltételek rendelkezései az irányadóak.
A jelen Adatkezelési Tájékoztató célja a részletes tájékoztatás a RENTBOX Kft. által végzett adatkezelésekről. Kérjük, figyelmesen olvasd el a tájékoztatót!
A RENTBOX Kft. elkötelezett a személyes adatokra vonatkozó jogszabályok betartása mellett. Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletére (általános adatvédelmi rendelet), valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényre (Infotv.).
Jelen Tájékoztató célja, hogy rögzítse a RENTBOX Kft.. (továbbiakban: Adatkezelő) konyvek.rentbox.hu Internetes Könyváruház által alkalmazott adatvédelmi és- kezelési elveket és az Adatkezelő adatvédelmi és- kezelési politikáját, amelyet az Adatkezelő magára nézve kötelezőnek ismer el.
Jelen szabályok kialakításakor az Adatkezelő különös tekintettel vette figyelembe a nemzeti jogszabályok így különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról („Infotv.”) szóló 2011. évi CXII. törvény valamint az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 számú rendeletében (GDPR) foglalt rendelkezéseket.
Jelen adatkezelési tájékoztatót itt töltheti le.
Jelen Tájékoztatóban foglaltak irányadók az Adatkezelő által szervezett illetve közreműködésével lebonyolított nyereményjátékokkal kapcsolatos adatkezelésre is.
Adatkezelés célja: kereskedelmi szolgáltatás nyújtása, ügyfelek egymástól történő megkülönböztetése, adatkezelő és Vevő között létrejött szerződés teljesítése, végrehajtása, a szerződés alapján vállalt szolgáltatás nyújtása, a szerződéssel kapcsolatos kötelezettségek és jogosultságok igazolása, a szerződéssel kapcsolatosan esetlegesen felmerülő követelések érvényesítése, behajtása, statisztikai elemzés, analitikai modellek építése, kapcsolattartás, igénybe vett szolgáltatások nyomon követése.
Név: | RENTBOX Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság | |
Székhely: | 2022 Tahitótfalu, Almásy László utca 1/4. | |
Képviselő neve: | Kállai Péter ügyvezető | |
Adószám: | 27126949-2-13 | |
Cégjegyzékszám: | 13-09-202883 | |
E-mail cím: | info@rentbox.hu | |
Telefonszám: | +36-30-970-8080 | |
Bejegyző bíróság: | Pest Megyei Bíróság, mint Cégbíróság |
Adatkezelő minden hozzá beérkezett e-mailt, a küldő nevével, e-mail címével, a dátum, időpont adatokkal és más, üzenetben szereplő egyéb személyes adatokkal együtt az adatközléstől számított öt év elteltével törli.
Adatkezelő fenntartja magának a jogot, hogy a jelen tájékoztatót bármikor megváltoztassa. Az egyes változások a weboldalon történő közzététellel lépnek hatályba. Az Adatkezelési Tájékoztató módosítását követően valamennyi érintettet az érintettet megfelelő módon (pl: belépéskor felugró ablakban) tájékoztatja.
1. „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
2. „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
3. „az adatkezelés korlátozása”: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;
4. „Adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az Adatkezelőt vagy az Adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
5. „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az Adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
6. „érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;
Adatkezelés jogalapja a Vevő (továbbiakban: Érintett vagy Vevő) önkéntes hozzájárulása, illetve GDPR 6. cikk. (1) bek. b. pont, melyet a Vevő a regisztráció és a megrendelés során, vagy hírlevélre feliratkozás útján a jelen Tájékoztató elfogadásában megnyilvánuló önkéntes és megfelelő tájékoztatáson alapuló nyilatkozatával ad meg.
1. Adatkezelő jogosult és köteles minden olyan rendelkezésére álló és általa szabályszerűen tárolt személyes adatot az illetékes hatóságoknak továbbítani, amely adattovábbítására őt jogszabály vagy jogerős hatósági kötelezés kötelezi. Ilyen adat továbbítása, valamint az ebből származó következmények miatt az Adatkezelő nem tehető felelőssé.
2. Amennyiben az Adatkezelő a konyvek.rentbox.hu oldalon található tartalomszolgáltatás üzemeltetését vagy hasznosítását részben vagy egészben harmadik személy számára átadja, úgy az általa kezelt adatokat, ezen harmadik személy számára külön hozzájárulás kérése nélkül hiánytalanul átadhatja további kezelésre. Ezen adattovábbítás kizárólag a már regisztrált Vevők regisztrációjának folyamatos voltát szolgálhatja, azonban a jelen adatkezelési tájékoztató mindenkor hatályos szövegében megjelölt adatkezelési és adatbiztonsági szabályoknál hátrányosabb helyzetbe az érintettet nem hozhatja.
3. Adatkezelő az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az általa kezelt személyes adatok továbbításának időpontját, az adattovábbítás jogalapját és címzettjét, a továbbított személyes adatok körének meghatározását, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.
Tudomásul veszem, hogy a RENTBOX Kft. (2022 Tahitótfalu, Almásy László utca 1/4.) adatkezelő által a konyvek.rentbox.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: [név, e-mail, ország, megye, város, irányítószám, cím]
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff
Adatkezelő az adatokat a Vevők és rendeléseik nyilvántartása és a szerződések teljesítése céljából továbbíthatja az alábbi adatfeldolgozók részére:
Továbbított adatok: vezeték és keresztnév, cégnév (opcionális), szállítási cím, számlázási cím, e-mail cím, telefonszám
Adatfeldolgozók:
a.) Webhoszting tevékenység:
1. A webáruházat kiszolgáló szerverek a Cweb Hosting Kft. (székhely: 1173 Budapest, Borsó utca 12-32, cégjegyzékszám: 01-09-405273, e-mail: info@cweb.hu), az Adatkezelő által megbízott, tárhely (hosting) szolgáltatást nyújtó adatfeldolgozó szerverközpontjában kerültek elhelyezésre.
2. A hírlevél küldő rendszer üzemeltetője a RENTBOX Kft. (székhely:2022 Tahitótfalu, Almásy László utca 1/4., e-mail: info@rentbox.hu)
b.) Futárszolgálati tevékenység, kézbesítési tevékenység:
Név | Székhely | Cégjegyzékszám | Adószám | |
---|---|---|---|---|
FoxPost Zrt. | 3200 Gyöngyös, Batsányi János utca 9. | 10-10-020309 | 25034644-2-10 | info@foxpost.hu |
Magyar Posta Zrt. | 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6. | 01-10-042463 | 10901232-2-44 | ugyfelszolgalat@posta.hu |
Express One Hungary Kft. | 1239 Budapest, Európa utca 12. | 01-09-980899 | 13947109-2-43 | ugyfelszolgalat@expressone.hu |
Fáma First Kft. | 2220 Vecsés, Tengely utca 3. | 13-09-208510 | 11678526-2-13 | info@famafutar.hu |
c.) Elektronikus számlázás:
Név: Billingo Technologies Zrt.
Székhely: 1133 Budapest, Árbóc utca 6
Cégjegyzékszám: 01-10-140802
Adószám: 27926309-2-41
E-mail: hello@billingo.hu
d.) Könyvelés
Név: Rikvia Bt.
Székhely: 2017 Pócsmegyer, Csóka utca 12.
Cégjegyzékszám: 13-06-069340
Adószám: 25454004-2-13
E-mail: rikviabt@gmail.com
e.) E-könyvek jogkezelése
eKönyv Magyarország Kft.
Székhely: 1086 Budapest, Dankó utca 4-8.
Az Adatfeldolgozók az adatkezelést az Adatkezelő utasításai szerint végzik, az adatkezelést érintő érdemi döntést nem hozhatnak a tudomásukra jutott személyes adatokat kizárólag az Adatkezelő rendelkezései szerint dolgozhatják fel, saját céljára adatfeldolgozást nem végezhetnek, továbbá a személyes adatokat az Adatkezelő rendelkezései szerint kötelesek tárolni és megőrizni. Az adatfeldolgozás során az adatokat az adatfeldolgozók belső munkatársai ismerhetik meg.
Az adattovábbítás jogalapja az Érintett önkéntes hozzájárulása illetve GDPR 6. cikk. (1) bek. b. pont)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő szolgáltatás nyújtásának elmaradása.
1. Adatkezelő weboldalán ún. sütiket (vagy cookiek-at) használ. Ezek olyan szövegfájlok, amelyek lehetővé teszik, hogy az Adatkezelő maximális kényelmet nyújtson felhasználóinak, amikor azok meglátogatják az Adatkezelő weboldalát. Ezek a sütik csak ideiglenesen tárolódnak az Érintett számítógépen és csak a honlap látogatásakor kerülnek át az Adatkezelő szerverére. Az Érintett megtekintheti és kitörölheti a számítógépén tárolt sütiket, és ellenőrzése alatt tarthatja azok használatának módját webböngészőjének beállításainak segítségével. Erről további információk találhatók az egyes webböngészők súgóján keresztül.
A honlap megfelelő működése érdekében az Érintettnek a böngészőjében engedélyeznie kell a cookie-k használatát!
A honlap használata során az alábbi cookie-kat alkalmazzuk:
Az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges sütik használata: Ezeknek a sütiknek mindig bekapcsolva kell lenniük. Segítségükkel tudjuk megvalósítani a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveleteket, a bejelentkezést, a kosár, valamint a rendeléssel kapcsolatos funkciók használatát. Sütikben tároljuk az adatvédelmi beállításokat is.
Marketing süti tárolás: Ez a cookie lehetővé teszi számunkra, hogy információkat tároljunk az Ön eszközén weboldalunkon végzett tevékenységének nyomon követésére, hogy megfelelő ajánlatokat téve növeljük a felhasználói élményt.
Hirdetési felhasználói adatok süti: Ezzel a cookie-val beleegyezést ad a Google-nek a hirdetésekhez kapcsolódó felhasználói adatok küldéséhez. Ez segíthet nekünk pontosabb képet kapni az Ön felhasználói szokásairól és preferenciáiról.
Személyre szabott hirdetés süti: Ez a cookie lehetővé teszi a személyre szabott hirdetésekhez való hozzájárulás beállítását, hogy az Ön számára relevánsabb hirdetéseket jeleníthessünk meg.
Elemzési adatok süti: Ez a cookie engedélyezi az elemzéshez kapcsolódó információk tárolását, például a látogatás időtartamát. Segít nekünk abban, hogy jobban megértsük az oldalunk használatát és javítsuk a felhasználói élményt.
Az adatkezelés célja: az érintettek azonosítása, egymástól való megkülönböztetése, nyomon követése
Adatkezelés jogalapja: az Érintett hozzájárulása (GDPR 6. cikk. (1) bek. a.. pont)
Kezelt adatok köre: azonosítószám, dátum, időpont, előzőleg meglátogatott oldal
Adatkezelés időtartama: 30 nap
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: holnap szolgáltatásainak nem teljes körű igénybevehetősége, analitikai mérések pontatlansága
2. A regisztrációnál, ahhoz, hogy a számlát az Adatkezelő ki tudja állítani a Vevő részére valamint, hogy a csomagot a megfelelő címre el tudja juttatni, a Vevőnek az alábbi adatokat kell megadnia:
Az adatkezelés célja: a konyvek.rentbox.hu URL alatt elérhető szolgáltatások nyújtásának biztosítása.
A 2. pontban feltüntetett adatokat a Társaság alábbiakra használja:
a. Vevő megrendelésének teljesítése.
b. A Vevő rendeléssel kapcsolatos információkkal való ellátása e-mail-ben, ha ez nem sikerül, akkor telefonon.
c. hírlevél küldés (hozzájárulás esetén)
Ezen adatok kezelése az Adatkezelő által nyújtott szolgáltatás teljesítéséhez illetve hírlevél küldéséhez technikailag elengedhetetlenül szükséges. Az Adatkezelő a Vevő külön erre irányuló kifejezett hozzájárulása esetén az adatkezelést a Vevő részére reklámküldemények, ajánlatok (hírlevelek) küldése céljából is végzi a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény rendelkezései szerint. A Vevő a hírlevélben található link alkalmazásával, vagy az Adatkezelő info@rentbox.hu e-mail címre küldött üzenetben bármikor kérheti a hírlevél adatbázisból való törlését. Vevő regisztrációja, adatainak törlését illetve a hírlevélről leiratkozást kizárólag írásban kérheti a fent leírt módokon.
A Vevő az adatait a regisztráció során vagy hírlevélre feliratkozáskor adja meg, és azokat Adatkezelő ettől kezdődően a regisztráció törléséig, illetve a hírlevél esetén az utolsó hírlevél Vevő általi megnyitásától számított 2 évig kezeli. Az adatok törlése, illetve leiratkozás a jelen Tájékoztatóban írtak szerint a Vevő kérésére bármikor megtörténhet. A számviteli előírások alapján Adatkezelő a számviteli bizonylatokat és így a nyilvántartás alapjául szolgáló adatokat a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdés alapján nyolc évig köteles megőrizni.
3. Adatkezelő a megadott személyes adatokat az e pontokban írt céloktól eltérő célokra nem használhatja fel. Személyes adatok harmadik személynek vagy hatóságok számára történő kiadása – hacsak törvény ettől eltérően nem rendelkezik kötelező erővel – a Vevő előzetes, kifejezett hozzájárulása esetén lehetséges kizárólag.
4. Az Adatkezelő a neki megadott személyes adatokat nem ellenőrzi. A megadott adatok megfelelősségéért kizárólag az azt megadó személy felel. Bármely Vevő e-mail címének megadásakor egyben felelősséget vállal azért, hogy a megadott e-mail címről kizárólag ő vesz igénybe szolgáltatást. E felelősség-vállalásra tekintettel egy megadott e-mail címen történt belépésekkel összefüggő mindennemű felelősség kizárólag azt a Vevőt terheli, aki az e-mail címet regisztrálta.
A Vevő (érintett) tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve – a kötelező adatkezelések kivételével – törlését, visszavonását, élhet adathordozási-, és tiltakozási jogával az adat felvételénél jelzett módon, illetve az Adatkezelő adatai pontban rögzített elérhetőségein.
Tájékoztatáshoz való jog
Az Adatkezelő megfelelő intézkedéseket hoz annak érdekében, hogy az Érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó, a GDPR 13. és a 14. cikkben említett valamennyi információt és a GDPR 15–22. és 34. cikk szerinti minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva nyújtsa, különösen a gyermekeknek címzett bármely információ esetében. Az információkat írásban vagy más módon – ideértve adott esetben az elektronikus utat is – kell megadni. Az Érintett kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy más módon igazolták az érintett személyazonosságát.
Az Érintett hozzáféréshez való joga
Az Érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
a) az adatkezelés céljai;
b) az Érintett személyes adatok kategóriái;
c) azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket;
d) adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
e) az Érintett azon joga, hogy kérelmezheti az Adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
f) a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
g) ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;
h) a GDPR 22. cikk (1) és (4) bekezdésében említett automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az Érintettre nézve milyen várható következményekkel jár.
Az Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az Érintett rendelkezésére bocsátja. Az Érintett által kért további másolatokért az Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az Érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha az Érintett másként kéri. Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legfeljebb egy hónapon belül adja meg a tájékoztatást.
A helyesbítéshez való jog
Az Érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
(1) Az Érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az Adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy més módon kezelték;
b) az Érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
c) az Érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy az érintett a tiltakozik az adatkezelés ellen;
d) a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
e) a személyes adatokat az Adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
f) a személyes adatok gyűjtésére az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.
(2) Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő Adatkezelőket, hogy az Érintett kérelmezte tőlük a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
(3) Az (1) és (2) bekezdés nem alkalmazandó, amennyiben az adatkezelés szükséges:
a) a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
b) a személyes adatok kezelését előíró, az Adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből vagy az Adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
c) a népegészségügy területét érintő közérdek alapján;
d) a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, amennyiben az (1) bekezdésben említett jog valószínűsíthetően lehetetlenné tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezt az adatkezelést; vagy
e) jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
(1) Az Érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
a) az Érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
b) az adatkezelés jogellenes, és az Érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
c) az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az Érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
d) az Érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az Érintett jogos indokaival szemben.
(2) Ha az adatkezelés az (1) bekezdés alapján korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az Érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az Érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik Adatkezelőnek továbbítsa.
Tiltakozás joga:
Az Érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak közérdekű vagy az Adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges adatkezelés, vagy az Adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is. Tiltakozás esetén az Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha azt olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az Érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik.
A személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése elleni tiltakozás esetén az adatok e célból nem kezelhetők.
Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást:
Az Érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.
Nem alkalmazható a fenti jogosultság, ha az adatkezelés
– az Érintett és az Adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges;
– meghozatalát az Adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely az Érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
– az Érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.
Visszavonás joga:
Az Érintett jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás vissza-vonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
Eljárási szabályok:
Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Vevőt a GDPR 15–22. cikk szerinti kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Vevőt. Ha a Vevő elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.
Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket a Vevő kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Vevőt az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy a Vevő panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
A határidő meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Vevőt. Ha a Vevő elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatás elektronikus úton kerül megadásra, kivéve, ha a Vevő azt másként kéri.
Adatkezelő a kért információkat és tájékoztatást díjmentesen biztosítja. Ha a Vevő kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az Adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre ésszerű díjat számolhat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.
Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat az általa végzett valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. A Vevőt kérésére az Adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
Az Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát a Vevő rendelkezésére bocsátja. A Vevő által kért további másolatokért az Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha a Vevő elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információk elektronikus formátumban kerülnek rendelkezésre bocsátásra, kivéve, ha a Vevő másként kéri.
Kártérítés és sérelemdíj:
Minden olyan személy, aki az adatvédelmi rendelet megsértésének eredményeként vagyoni vagy nem vagyoni kárt szenvedett, az elszenvedett kárért az Adatkezelőtől vagy az adatfeldolgozótól kártérítésre jogosult. Az adatfeldolgozó csak abban az esetben tartozik felelősséggel az adatkezelés által okozott károkért, ha nem tartotta be a jogszabályban meghatározott, kifejezetten az adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségeket, vagy ha az Adatkezelő jogszerű utasításait figyelmen kívül hagyta vagy azokkal ellentétesen járt el.
Ha több Adatkezelő vagy több adatfeldolgozó vagy mind az Adatkezelő mind az adatfel-dolgozó érintett ugyanabban az adatkezelésben, és felelősséggel tartozik az adatkezelés által okozott károkért, minden egyes Adatkezelő vagy adatfeldolgozó egyetemleges felelősséggel tartozik a teljes kárért.
Az Adatkezelő, illetve az adatfeldolgozó mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt előidéző eseményért őt semmilyen módon nem terheli felelősség.
A Vevő adatairól tájékoztatást vagy azok helyesbítését, törlését/zárolását az Adatkezelő adatai pontban rögzített elérhetőségein.
1. Adatkezelő szolgáltatásainak igénybevételéhez elengedhetetlenül szükséges személyes adatokat az Adatkezelő az érintettek hozzájárulása alapján, és kizárólag célhoz kötötten használja fel.
2. Adatkezelő vállalja, hogy a birtokába jutott adatokat a hatályos hazai és uniós jogszabályok rendelkezéseinek és jelen Szabályzatban rögzített adatvédelmi elveknek megfelelően kezeli, és azokat harmadik félnek át nem adja.
A jelen pontban foglalt rendelkezés alól kivételt képeznek az alábbiak:
a) az adatok statisztikailag összesített formában történő felhasználása, mely az érintett Vevő nevét, illetve beazonosítására alkalmas egyéb adatot semmilyen formában nem tartalmazhat; illetőleg
b) a megrendelések teljesítésének érdekében bizonyos személyes adatok (név, telefonszám, szállítási cím) átadásra kerülnek a csomagok szállításáért felelős partnereknek (adatfeldolgozó), könyvelésnek. (Adatfeldolgozók listáját az Adattovábbítás 3. pont tartalmazza). Adatfeldolgozók a jogszabályok és a jelen adatvédelmi tájékozató tiszteletben tartása mellett a fent említett személyes adatokat kizárólag a cél érdekében használják, a cél teljesülését követően kötelesek azonnal törölni, harmadik félnek tovább nem adják.
c) Nyereményjátékra történő jelentkezés esetén az Adatkezelő – az érintett előzetes hozzájárulása esetén – az egyes nyereményjátékok során megadott személyes adatokat a játékszervezésben résztvevő partner részére kiadja.
3. Adatkezelő bizonyos esetekben hivatalos bírósági, rendőrségi megkeresés, jogi eljárás szerzői-, vagyoni- illetve egyéb jogsértés vagy ezek alapos gyanúja miatt az Adatkezelő érdekeinek sérelme, szolgáltatásai nyújtásának veszélyeztetése, stb. harmadik személyek számára hozzáférhetővé teszi az érintett felhasználó elérhető adatait.
4. Adatkezelő rendszere a Vevők aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatóak össze a felhasználók által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.
5. Adatkezelő kötelezettséget vállal arra, hogy felhasználói bármely adatának felvétele, rögzítése, kezelése előtt világos, figyelemfelkeltő és egyértelmű közlést tesz közzé, amelyben tájékoztatja őket az adatfelvétel módjáról, céljáról és elveiről. Mindezeken túlmenően, minden olyan esetben, amikor az adatfelvételt, kezelést, rögzítést nem jogszabály teszi kötelezővé, az Adatkelő felhívja az érintett figyelmét az adatszolgáltatás önkéntességére. Kötelező adatszolgáltatás esetén meg kell jelölni az adatkezelést elrendelő jogszabályt is. Az érintettet tájékoztatni kell az adatkezelés céljáról és arról, hogy az adatokat kik fogják kezelni, illetve feldolgozni. Az adatkezelésről való tájékoztatás megtörténik azzal is, hogy jogszabály rendelkezik a már létező adatkezelésből továbbítással vagy összekapcsolással az adat felvételéről.
6. Minden olyan esetben, ha a szolgáltatott adatokat az Adatkezelő az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kívánja felhasználni, erről az érintetett tájékoztatja, és ehhez előzetes, kifejezett hozzájárulását megszerzi, illetőleg lehetőséget biztosít számára, hogy a felhasználást megtiltsa.
7. Adatkezelő az adatok felvétele, rögzítése és kezelése során a jogszabályok által rögzített korlátozásokat minden esetben betartja, tevékenységéről az érintettet annak igénye szerint, elektronikus levelezés útján tájékoztatja. Az Adatkezelő kötelezi magát, hogy semmilyen szankciót nem érvényesít az olyan érintettel szemben, aki a nem kötelező adatszolgáltatást megtagadja.
8. Adatkezelő kötelezi magát arra, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi magát arra is, hogy minden olyan harmadik felet, akiknek az adatokat esetlegesen továbbítja vagy átadja, ugyancsak felhívja ez irányú kötelezettségeinek teljesítésére.
1. Személyes adatokban bekövetkezett változás, illetve a személyes adatok törlése iránti igény a szolgáltatás belső levelező rendszerén küldött levélben kifejezett, írásos nyilatkozattal közölhető.
2. Egyes személyes adatok módosítása emellett történhet a személyes profilt tartalmazó oldalon történő módosítással is.
3. Személyes adat törlésére vagy módosítására irányuló igény teljesítését követően a korábbi(törölt) adatok már nem állíthatók helyre.
Bírósághoz fordulás joga:
Az érintett a jogainak megsértése esetén az Adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el, eljárása illetékmentes.
Adatvédelmi hatósági eljárás:
Az adatkezeléssel kapcsolatban felmerült panasza, illetve jogainak sérelme esetén a Vevő a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C),